zondag 15 augustus 2010

Singapore

Hallo allemaal,

Vorige week ben ik na een lange vlucht veilig en wel in Singapore aangekomen. De warmte is minder erg dan verwacht, toch is het hier zeker warm genoeg. Ik denk dat het voor de moment niet zo heet is als normaal hier, gelukkig :)

Toen we op de luchthaven aankwamen, was ik totaal verrast omdat er hier echt veel te doen is rond de 'Youth Olympic Games'. Er waren mascottes, veel reclame enz.

Hier in het Olympische dorp is ook alles dik in orde. Bij de maaltijden zijn er meerdere standjes waar we dan kunnen kiezen waar we eten. 'International food', 'pizza', 'pasta', eten van verschillende culturen enz. De zwembaden liggen wel buiten het dorp, maar er zijn bussen die rond rijden om ons te brengen. Op die bussen is wel niet altijd genoeg plaats voor iedereen, en dan is het dringen om er op te geraken. Telkens als we terug in het dorp komen, worden we streng gecontroleerd. Tas, gsm en de rest van uw gerief op een band en wij door zo'n scanner, net zoals op de luchthaven. Ook zijn is er hier een souvenirwinkeltje en standjes waar we de 'pins' die we gekregen hebben kunnen ruilen, maar ik ruil meestal met andere sporters (of coaches :) )

Vandaag heb ik mijn eerste wedstrijd gehad, de 200 wisselslag. Ik eindigde 12de in een tijd van 2.22.66, ongeveer 2 seconden boven mijn besttijd. We stonden net op onze blok toen de zwemster naast mij te vroeg startte, ik ben eigenlijk wel fier op mezelf dat ik er niet mee ben ingesprongen :) Dat is toch ook al iets eh. Toen alle reeksen gedaan waren, was ik net klaar met loszwemmen en mij omkleden. Alle landen moesten dus tergelijkertijd de bus nemen. Sarah en Bastien waren al eerder doorgegaan, dus Koen en ik moesten achteraan (in een heel mislukte rij) aanschuiven. Andere landen gingen niet achteraan staan, dus zijn we aan een inhaalactie begonnen, anders konden we nog lang wachten: pins wisselen... Met de lander voor ons, en zo de hele tijd, tot dat we bijna vooraan stonden, echt subtiel van ons. Frankrijk had hetzelfde idee, maar zij waren met een grotere groep. Ze waren nog maar amper iets verder toen de andere landen 'France', 'France'... begonnen te roepen. Haha, en wij hadden wel de eerste bus :) xx

7 opmerkingen:

  1. Hey Jolleke,

    Echt goed gezien van jou en Koen om die pins daar te wisselen!Wij zijn ook fier op jou dat je toch een 12de plaats behaald hebt op de wis. Je moet het maar doen hé!! We wensen je de volgende dagen nog heel veel succes!
    Het thuisfront.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Jolien,
    ook wij trachten je exploten ginder te volgen. Tof stukje over Singapore. Het is toch een hele belevenis. Je bent toch al bij de beste jeugdsporters ter wereld geraakt en dat op zich is al een hele prestatie. Hier op TVB is er tot nog toe nog niks gezegd, ook vandaag niet op Sportweekend, en ik ga nu een mail sturen naar de VRT dat ze toch wel eens iets mogen tonen over die eerste jeugdspelen. Maar ja, 't is gene voetbal hé, anders was er al zeker een bijdrage over geweest.
    Allé, doe nog verder je best en we duimen hier allemaal voor je volgende wedstrijden.
    Dikke kus nog.
    Christel, Marc en Sam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hejj Jolientje <3,

    Ik ben echt fier op u da ge het zo ver geschopt hebt, en ge doet da goed daar!
    Ik hoor het al, ge verhongerd daar nie :p met al die keus ^^
    Slim gezien, zo pins wisselen en zo voorkruipen xD ghaha :p
    Ik vind het spijtig van het grote tijdsverschil, als ik je een berichtje wil sturen zou ik da 's nachts moeten doen om het op het juiste tijdstip aan te krijgen :p maja
    Ik mis u echt suuuuuppper hard en ik hoop da ge het daar nog goed gaat doen <333 Ik denk echt elke dag aan u xxx
    Leuke 'slogan' trouwens ;)

    xxx Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Jolien,

    Nen dikke proficiat met je goede resultaten.
    Je moet het toch maar doen hee zo tussen de beste van de wereld.
    Trouwens een hele leuke blog. Een hele belevenis daar.
    Spijtig dat ze er niets van op TV laten horen of zien.
    Niettegenstaande duimen we voor jou voor de volgende wedstrijden.
    Laat je niet ontmoedigen als het eens wat tegen zit. Denk dan maar : ik ben toch al to hier geraakt, dit is al een prestatie op zich.
    We wensen je de volgende dagen nog heel veel succes.
    Groetjes,
    Lieve, An,Jan,Caro,Toon,Wim,Erwim.
    Kusje van moeke en vake.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Eey manne,
    Tof dat er reacties zijn, dat wil dan toch zeggen dat er van tijd tot tijd is naar mijn blog gekeken wordt. Morgen doe ik de 200ss, ik hoop dat het goed gaat zijn!!
    xx Jolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. woehoew! Nogmaals: super gedaan!
    Ik vind supporteren echt leuk :D
    en tuurlijk wordt er naar u blog gekeken! leuke bezigheid tijdens de examens.:p
    Veel plezier daar nog, geniet ervan!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jolien,
    Eindelijk ben ik erachter gekomen hoe ik eindelijk iets in je blog kan schrijven!Had zondag een heel epistel geschreven ,maar toen ik het wou plaatsen bleek alles weg!!!Met het gekende gevolg,lol!!!!Nu wil ik je alleen maar zeggen dat je ontzettend fier op jezelf mag zijn!!!Ongeacht het resultaat!!!
    Geniet nog van je laatste dagen en alvast nen dikke proficiat!!!
    Groetjes,
    Corinne en c°

    BeantwoordenVerwijderen